Pāris padomi iegādājoties mauriņa pļāvēju

Izvēloties zāles pļāvēju pircējs bieži vien domā, ka ikviena ar benzīnu darbināma ierīce vienlaicīgi ir arī izturīga pret akmeņiem, ļoti nelīdzenām virsmām, utt.. Tomēr tā gluži nav, jo jebkurš mauriņu pļāvējs “baidās” no spēcīga trieciena, ko var radīt uzpļaušana uz akmens, kāda metāla gabala vai celma.

Jāņem vērā ta, ka pastāv risks salocīt gan zāles pļāvēja asmeni, gan dzinēja kloķvārpstu. Ja tomēr ir sanākusi šāda ķibele un jūs jūtat, ka pļāvējs pastiprināti sāk vibrēt un dūmot, tad labāk darbu neturpināt, bet vērsties servisā, lai nomainītu asmeni un iztaisnotu kloķvārpstu. Pretēja gadījumā pastāv risks neatgriezeniski sabojāt dzinēju. Ja ir pļaujamas ļoti nelīdzenas un piedrazotas teritorijas, vēlams tomēr izvēli izdarīt par labu trimmerim.

Izvēloties pļāvēja jaudu, bieži vien netiek novērtēta pļaujamā platība un darba apjoms ar ko šim pļāvējam būs jātiek galā. Piemēram nopērkot pļāvēju ar 4 Zs jaudu tiek pļauta 4000 m2 liela teritorija un pļāvējs sava darba mūžu beidz jau trešajā sezonā par ko pircējam ir liels izbrīns.

Pērkot pļāvējus bieži tiek lielāka uzmanība pievērsta cenai nevis kvalitātei un iespējām saremontēt pļāvēju, jo nebūt visiem tirgū pieejamiem zāles pļāvējiem ir arī pieejams serviss un rezerves daļas.

Pastāv viedoklis, ka gara zāle var sabojāt mauriņa pļāvēju. Mauriņa pļāvēju uzreiz zāles garums sabojāt nevar, tomēr, ņemot vērā faktu – jo garāka zāle, jo lielāka motora slodze – tad stipri saīsināt pļāvēja darba mūžu var gan. Jo garāku zāli pļausiet, jo nekvalitatīvāks un vizuāli nepievilcīgāks būs zālājs pēc tā nopļaušanas.

Mauriņa pļāvēji pārsvarā ir ar 4-taktu dzinējiem. Šādiem dzinējiem eļļa ir jālej dzinēja karterī (līdzīgi kā automašīnām) un degviela ir jālej tīra.

Zāles pļāvējiem, motorzāģiem ar 2-Taktu motoriem, piemēram, trimmeriem eļļa ir jālej klāt pie degvielas. Noteikti jāatceras, ka drīkst izmantot tikai specjālu 2-taktu eļļu un stingri jāievēro ražotāja noteiktās proporcijas. Pārsvarā tās ir 1:50 (100 grami uz 5 litriem degvielas). OBLIGĀTI ņemiet vērā to, ka šāds maisījums ir derīgs ne ilgāk kā 3-4 nedēļas, tādēļ, ka laika gaitā mainās maisījuma ķīmiskais sastāvs un pastāv liels risks ar šādu vecu degvielas maisījumu agregātu pārkarsēt, kam sekos dārgs remonts.

Jo regulārāk biežāk vedīsiet zāles pļāvēju uz apkopi, jo ilgāk un kvalitatīvāk tas kalpos. Mauriņa pļāvējam apkope būtu nepieciešama vismaz vienu reizi sezonā, šo apkopi var veikt arī pats. Ja pļāvējam nav nekādas īpašas ķibeles novērotas, tad jānomaina ir eļļa karterī (4-taktu motoriem), jāuzasina un jānobalansē asmenis, jānomaina degvielas un gaisa filtrs. Jāatceras, ka jauniem 4-taktu motoriem eļļa pirmo reizi jānomaina pēc 3-5 darba stundām, nākamās reizes eļļa jāmaina ik pēc 25-30 darba stundām.

Ja jums nepieciešama profesionāla palīdzība, kā arī konsultācijas, laipni gaidīsm kādā no HUSIS.LV veikaliem.